Wat kunnen wij voor u doen op het gebied van Systeembeheer?

Systeembeheer is een breed begrip en daarom hebben wij ook brede kennis in huis.

Netwerkinfrastructuur

Het opzetten van een bedrijfsnetwerk is méér dan een paar computers met elkaar verbinden en de goedkoopste internetverbinding aanschaffen. Het begint bij de keuze voor de juiste internetprovider. Maar vervolgens moeten andere belangrijke beslissingen worden gemaakt. Over het aanleggen van bekabeling, de inrichting van een patchkast, het opzetten van een veilig draadloos netwerk en de keuze voor een of meerdere servers. Uw netwerk moet snel, veilig, schaalbaar en goed te onderhouden zijn. Wij adviseren u graag onafhankelijk. En wij voegen daad bij het woord; we leveren de benodigde hardware en gaan pas naar huis als alles perfect werkt!

Servers en werkplekken

Het verkopen van een server is geen eindpunt. Het is het begin! Een server dient – net als bijvoorbeeld een auto – goed en regelmatig onderhouden te worden. Alleen dan kan een server voor langere tijd betrouwbaar functioneren. Vaak wordt hier te weinig aandacht aan besteed. Wij stellen graag een “op maat ”onderhoudsplan voor u op en zorgen voor de optimale uitvoer ervan.

Voor iedere situatie bestaat een passende server. Microsoft producten zijn bijvoorbeeld een uitstekende keuze voor uw bedrijfsnetwerk. Voor web- of applicatieservers zijn juist servers gebaseerd op Linux vaak een goede keuze. Wij kennen alle ins en outs van beide softwaresystemen en zorgen voor een passend platform. Dat kan eigen hardware zijn, maar ook een virtuele oplossing of een server “in the cloud”.

Op iedere werkplek zijn de eisen aan een werkstation anders; een grafisch werkstation is immers iets anders dan een laptop voor presentatiedoeleinden. Wij leveren hardware van alle grote merken tegen scherpe prijzen. Maar we assembleren desgewenst ook zelf een PC of laptop, als we daarmee beter aan uw wensen tegemoet kunnen komen.

Beheer en ondersteuning

Het hebben van een eigen systeem heeft veel voordelen, maar kent ook nadelen. Zo kunnen storingen voorkomen, hebben gebruikers met zekere regelmaat vragen en moet software up-to-date worden gehouden. Wij nemen u deze zorg graag uit handen. We maken goede afspraken en een duidelijke contactmatrix; zo weet iedereen wat de te volgen procedure is bij storingen of vragen. Wij vormen graag het aanspreekpunt voor ál uw ICT-vraagstukken. Mochten zich er problemen voordoen of mochten er problemen ontstaan die we zelf niet kunnen oplossen, dan bemiddelen wij voor u en nemen we contact op met de leverancier van uw apparatuur. Want zeg nou zelf; u zit toch niet te wachten op een helpdesk met moeilijke technische vragen?

Uiteraard wordt alle ondersteuning die wij leveren gedocumenteerd in ons Ticketsysteem. Zo kunnen wij achteraf analyseren waar de knelpunten in uw netwerk zitten en waar u mogelijk kosten kunt besparen.

Via een speciaal daarvoor ingericht monitoringsysteem kunnen wij 24/7 de belangrijkste diensten in uw netwerk in de gaten houden. Bij storingen zijn wij snel op de hoogte, vaak nog voordat u het zelf in de gaten heeft!