VanMoof kortingsactie juni 2017

VanMoof kortingsactie juni 2017

Wij krijgen vaak de vraag of we dan ook korting krijgen voor de aanschaf en morgen kunnen we zeggen

JA!

Deze week komt de nieuwe VanMoof Electrified S 2017 uit. De eerste 180 zijn nu binnen en willen zo snel mogelijk naar een nieuwe eigenaar.

En jij kunt een van de gelukkige zijn!

Ga Dinsdag 13 juni vanaf 9:00u naar deze website
om te bestellen

Actie wordt aangeboden door VanMoof en is geldig vanaf Dinsdag 13 juni 2017 vanaf 9:01uur.
Korting is geldig voor de eerste 180 verkochte fietsen, wees er dus snel bij!
Op=Op

Glasvezel in Europort

Glasvezel in Europort

Jongeneel Transport helemaal up & running in Europort

Glasvezel in de Europort is altijd een uitdaging. Vandaag hebben we dan eindelijk na bijna 6 maanden de nieuwe overslag locatie van Jongeneel Transport kunnen ontsluiten. Vanaf nu kan er met Xelion gebeld worden, de planning bijgewerkt op de centrale servers en chauffeurs kunnen rustig bijkomen en een film op internet kijken zonder zorgen over data verbruik van het 4G backup internet.

Jongens & meisjes veel plezier op jullie nieuwe locatie, hopelijk hoeven we niet vaak langs te komen voor storingen.

Teamuitje 15 jarig bestaan Samson IT

Teamuitje 15 jarig bestaan Samson IT

Winterberg 2017

15 Jarig bestaansuitje met het hele team!

Dit jaar bestaat Samson IT 15 jaar. We zijn in die tijd gegroeid van de studeerkamer van Dirk, naar een team van 16 mannen en vrouwen. Om dit te vieren zijn we met z’n alle afgelopen weekend op pad geweest naar Winterberg.

Twee dagen sport en gezelligheid om elkaar weer eens anders te zien dan op het werk en uit te dagen met een fiets, buggy of step in de Duitse heuvels.

Stappenplan: Plantronics headset herstellen

Slechte geluidskwaliteit plantonics headset met Xelion

Plantronics Savi W440

Plantronics Savi W440

De afgelopen periode hebben wij veel vragen gehad over de gesprekskwaliteit met Plantronics headsets.

Met onderstaand stappenplan zijn de afgelopen weken praktijktesten uitgevoerd welke succesvol te noemen zijn. Na onderzoek is vast komen te staan dat de communicatie tussen Plantronics en Windows wat meer aandacht behoeft tijdens het installatieproces dan gecommuniceerd wordt in hun handleiding.

Stappenplan

Met onderstaand stappenplan verwijdert u de benodigde software, schoont u de computer van de eindgebruiker volledig op en herinstalleert u de software. Het verwijderen en herinstalleren van de benodigde Xelion software is een aanvullende stap om de omgeving volledig opgeschoond te krijgen en zeker te weten dat er op de laatste software standen gewerkt wordt. In de praktijk is namelijk gebleken dat veel pc’s niet voorzien zijn van de laatste softwarestanden.

  1. Verwijder de headset uit de pc en verwijder de Plantronics hub software
  2. Installeer CCleaner op de pc. Vink bij tabblad toepassingen java aan en laat zowel cleaner als register opschonen. Wanneer u gevraagd wordt een backup op te slaan kiest u JA
  3. De-installeer java volledig schakel hierna de pc volledig uit en start deze opnieuw op
  4. Installeer de nieuwste Plantronics hub software via http://www.plantronics.com/nl/product/plantronics-hub-desktop
  5. Sluit de dongel weer aan op een geschikte USB poort. (desktops => achterzijde, laptops + dock => aansluiten OP de laptop, niet op het dock. Sluit de dongel onder geen beding aan op USB-Splitters en vergelijkbare)
  6. Controleer de Plantronics hub software op updates en installeer deze
  7. Stel de Plantronics in als standaardapparaat bij geluidsinstellingen. Bij tabblad geavanceerd zet u de standaard indeling op 16 bits, 16000Hz (bandrecorderkwaliteit)
  8. Ga naar de webinterface van Xelion6 en download java opnieuw. (Maakt u geen gebruik van Microsoft Edge, maar gebruikt u internet explorer)
  9. Download de Xelion6 softphone via de webinterface van uw Xelion6

Mocht u na bovengenoemde stappen nog incidenten ervaren met uw telefoongesprekken willen wij u adviseren contact op te nemen met de Plantronics helpdesk via 08007526876 (gratis).

Eerste release VanMoof App live!

Eerste release VanMoof App live!

VanMoof app

De afgelopen maanden zijn wij heel druk bezig geweest om samen met VanMoof een nieuwe App te bouwen voor hun nieuwe Electrified S. Met trots kunnen we melden dat de app nu live is in de Apple store en Google playstore.

Het is een uitdaging, een fiets beveiligen die praat met je telefoon maar door een mooie samenwerking met hardware ontwerpers in Taiwan hebben we een mooi resultaat geboekt.

Zie ook de persoonlijke eigenaar site https://my.vanmoof.com

 

Vast mobiel integratie met Xelion!

Met de lancering van Xelion 6.10 maakt Xelion de stap naar een volwaardige vast mobiel (VAMO) integratie. Samson IT biedt deze functionaliteit op haar hosted VOIP platform vanaf eind august 2015.

app-2015-promo-2-1
Wat zijn de voordelen van VAMO:

  • eenvoudig je vast nummer doorzetten naar je mobiel
  • bellen met je mobiel met het nummer van kantoor

In combinatie met Xelion wordt dit nog mooier:

  • toegang tot het xelion adresboek onderweg
  • zien welk nummer u belt terwijl het gesprek duidelijk is doorgezet via kantoor
  • automatische gespreksopname ook als u onderweg bent
  • wallboards bekijken onderweg
  • presence van collegas realm-time kunnen zien, ook of ze in gesprek zijn!

Al deze functionaliteit is vanaf nu beschikbaar voor zowel iPhone  en Andriod gebruikers.

Belkosten & Configuratie

De nieuwe Xelion app werkt met elk mobiel abonnement dat bellen + data heeft. Om niet in te leveren op gesprekskwaliteit belt u nog steeds via het GSM netwerk, data wordt alleen gebruikt om Xelion aan te sturen.

Bereikbaarheid op mobiel

Door bij “Redirection”een telefoonnummer in te voeren zorgt u er voor dat uw mobiel over gaat als uw directe nummer op kantoor wordt gebeld.

Let op: gesprekken naar groepsaansluitingen waar u in zit gaan niet automatisch naar uw mobiel, neem hiervoor contact met ons op.

 

xelion-config

Bellen met kantoor nummer

De xelion app kan op 2 manieren worden ingesteld om te bellen met het kantoor nummer. Voor dit gesprek worden eigenlijk 2 gesprekken opgezet. Het is daarom van belang om goed te begrijpen wie de kosten hiervan draagt. De eigenaar van de telefoon of de kantoor centrale.

  1. Call Through
    Uw mobiel belt direct de centrale en die zet het gesprek door naar de persoon die u wil bereiken.
    Kosten: eigenaar mobiel betaald gesprek naar kantoor centrale (eigen mobiele abonnement), bedrijf betaald gesprek doorzetten
  2. Forced on PBX
    Na het aanvragen van het gesprek wordt u teruggebeld op uw mobiel, nadat u heeft opgenomen wordt het gesprek naar de andere partij doorgezet
    kosten: beide gesprekken worden door bedrijf betaald

 

Het mooie van deze oplossing is dat hij met elk mobiel abonnement met data werkt zonder over te moeten stappen. Met forced on PBX zijn de kosten voor een medewerker nihil (klein beetje data verbruik) en hoeft de werkgever geen belkosten aan de werknemer te vergoeden.

Let op: Voor call through is configuratie van de Xelion central nodig, neem hiervoor contact met ons op.