Xelion heeft sinds half 2014 een IOS app beschikbaar om te gebruiken met de xelion centrale. (Dit werkt vanaf versie 6). Deze app maakt het mobelijk om met je mobiel via de Xelion centrale te bellen. In deze blog leggen we uit welke instellingen gedaan moeten worden om de app te gebruiken.
De app is te downloaden in de appstore.
Download:
Instellen op iphone:
- Om de xelion app te configuren ga je naar je iphone settings
- Scroll helemaal naar onder -> Xelion
- Voer jou xelion gegevens in:
User: gebruikersnaam die ook in de client gebruikt
Password: uw gebruikers wachtwoord
Host: de naam of het IP adres van uw Xelion server. (let op: dit moet het publieke IP adres zijn)
Database: meestal leeg
Tenant: als je gebruik maakt van een hosted Xelion vul dan de naam van de tenant in
Port: 80 (standaard) - Start daarna de app op. U kunt nu nummers zoeken in het adresboek.
Instellen mobiel nummer in Xelion PC client
Om de xelion app te laten bellen moet u in het Xelion adresboek uw mobiel nummer configuren. In tegenstelling tot de Andriod app kan dit niet in de app gedaan worden.
- Start Xelion desktop client
- zoek gebruik in het adresboek
- Voer het mobiele nummer van de gebruiker in.
- Kies als type: “Telefoon + SMS”
Kies een nummer uit het adresboek. Als u het aanklikt krijgt u de volgende keuze:
- Call (xxxxx) PBX : met callback functie via Xelion central
- Call (xxxxx) : direct met uw mobiel buiten de centrale om
Tot Slot: als je bij het starten van de Xelion app foutmeldingen (“error connection failed”) krijgt is dat 9 van de 10 keer iets bij instellingen of het ontbreken van internet verbinding.